Sign Up

Login

Wachtwoord vergeten?

Heb je nog geen account?

FAQ Bean

OVER DALTON
  • Wat is Dalton?

    Het video on demand platform Dalton.be is een project van filmdistributeur Dalton Distribution. Dalton Distribution is op haar beurt is één van de vele projecten van filmorganisatie Fonk vzw. Je kan Fonk kennen van Cinema ZED in Leuven, Kortfilmfestival Leuven of documentaire filmfestival DOCVILLE. Lees meer over Dalton op de ‘Over ons’ pagina.

  • Hoe kan ik lid worden van Dalton?

    Via de hoofdpagina kan je makkelijk lid worden en inloggen. Veel filmplezier!

  • Hoe kan ik Dalton bereiken?

    Je kan ons contacteren via het contactformulier dat je kan terug vinden op de ‘Contact’ pagina.

  • Waar vind ik de privacyverklaring & gebruiksvoorwaarden?

    Onze privacyverklaring en gebruiksvoorwaarden kan je onderaan terug vinden. Moest je nog extra vragen hebben, aarzel zeker niet om ons te contacteren.

ACCOUNT & BETALING
  • Hoeveel kost een lidmaatschap voor Dalton?

    Je betaalt maandelijks €5 voor een lidmaatschap. Dit kan via verschillende betaalmogelijkheden. Nadien wordt je abonnement automatisch verlengd.

  • Hoe kan ik lid worden?

    Op de hoofdpagina kan je makkelijk lid worden en inloggen. Veel filmplezier!

  • Via welke wegen kan ik betalen?

    Er zijn verschillende betaalmogelijkheden. Je kan betalen met kredietkaart of via bancontact. Al onze betalingen worden verwerkt en beveiligd door Adyen. Wij slaan je betalingsgegevens niet zelf op.

  • Mijn maandelijks lidmaatschap werd niet verlengd.

    Als je maandelijks lidmaatschap niet werd verlengd hebben we hoogstwaarschijnlijk je rekening niet kunnen debiteren. Neem hiervoor best contact op met je bank. Om opnieuw toegang te krijgen tot het aanbod van Dalton kan je gewoon terug inloggen op je account en je terug abonneren.

  • Ik wil graag een abonnement voor Dalton.be cadeau doen.

    Dat is helaas nòg niet mogelijk, maar zal binnenkort wel een optie zijn. Hou het alvast in je achterhoofd als cadeautje en hou ons platform in de gaten! 

  • Ik wil mijn account stopzetten.

    Om je account stop te zetten: log in en ga naar je accountinstellingen. Daar kan je makkelijk je account stop zetten. Heb je feedback voor ons over je ervaring op Dalton.be, dan horen we die natuurlijk graag. Je kan ons contacteren via het contactformulier.

TECHNISCHE ONDERSTEUNING
  • Ik kan niet meer inloggen.

    Zorg ervoor dat je hetzelfde e-mailadres gebruikt dat je gebruikte toen je je registreerde. Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je onderaan bij het inloggen op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken. Wij bezorgen je dan een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Hou zeker je spam mailbox of promotions (Gmail) in de gaten als je de e-mail niet direct ontvangt in je mailbox.

    Het afsluiten en opnieuw opstarten van je internet browser of het opnieuw opstarten van uw computer zorgt er meestal al voor dat inlogproblemen van de baan zijn. Als dit niet helpt kan je ook steeds cookies of websitegegevens verwijderen uit je browser.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

    Geen zorg! Iedereen vergeet al eens een wachtwoord. Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je onderaan bij het inloggen op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken. Wij bezorgen je dan een link om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Hou zeker je spam mailbox of promotions (Gmail) in de gaten als je de e-mail niet direct ontvangt in je mailbox.

  • Ik kan geen films afspelen.

    Als de film die je wilt bekijken niet afspeelt kan je het volgende doen: 

    1 - Wis je websitegegevens en start je browser opnieuw op. 

    Chrome: 

    - Ga naar ‘Instellingen’ 

    - Klik op ‘Geschiedenis’ 

    - Klik daar op ‘Browsergeschiedenis wissen’ 

    Firefox:

    - Ga naar ‘Geschiedenis’ en ‘Recente geschiedenis wissen’ 

    - Stel de ‘Te wissen tijdsperiode in’ en klik op ‘Nu wissen’ 

    Safari:

    - Ga naar Safari en ‘Reset Safari’ 

    - Selecteer ‘Wis alle website en data’ en klik op ‘Wis’ 

    Internet Explorer: 

    - Klik op ‘Internetopties’ 

    - Kies bij ‘Algemeen’ voor ‘Browsergeschiedenis’ voor ‘Verwijderen’ 

    - Selecteer bij ‘Verwijderen’ enkel (!) de opties: ‘Cookies en websitegegevens’. De andere mag je gewoon uitvinken! 

    - Klik nu op ‘Verwijderen’

    Op je iPad

    - Ga naar ‘Instellingen’ en ‘Safari’

    - Kies onderaan voor ‘Wis geschiedenis en websitedata’

    2 - Herstart je modem of router

    Schakel je computer uit. Koppel je modem en draadloze router los, als dit twee aparte apparaten zijn. Wacht een paar minuten. Sluit je modem terug aan en wacht totdat er geen nieuwe indicatielampjes knipperen. Als je je router hebt losgekoppeld, sluit je deze opnieuw aan en wacht je tot dat er geen nieuwe lampjes meer knipperen. Zet je computer terug aan en probeer je film af te spelen.

    3 - Update je browser

    Als je internetbrowser niet is bijgewerkt kan dit problemen met streamen veroorzaken. Probeer steeds je internet browser bij te werken. 

    4 - Controleer je internetsnelheid 

    Als je een trage internetverbinding hebt, probeer dan best films te bekijken in een lagere afspeelkwaliteit. Je kan dit instellen door in de rechterbenedenhoek van de video (tandwielpictogram) te kiezen uit één van deze drie opties: 

    720P HQ (hoogste kwaliteit, werkt met een snelle internetverbinding)

    720P (aanbevolen instelling) 

    360P (voor trager of mobiel internet, de film is dan van mindere afspeelkwaliteit, maar helpt bij het streamen)

    5 - Gebruik je Adblock of een antivirus software?


    Controleer of je antivirus of Adblock software uw videostreaming niet hindert. 

    6 - Chrome gebruikers: gebruik je een extensie voor gegevensopslag? 

    Schakel deze extensie uit tijdens het afspelen van de video’s. 

    Heb je nog steeds problemen met afspelen? 

    Als je nog steeds problemen ondervindt met afspelen, aarzel dan zeker niet om ons te contacteren. We proberen je dan zo snel mogelijk verder te helpen. Je kan ons via het contactformulier bereiken. Vergeet zeker niet onderstaande informatie mee te geven als je ons contacteert: 

    -    Welke film probeerde je te bekijken? 

    -    Via welk medium kijk je? (Laptop, computer, iPad,…) 

    -    Welk besturingssysteem gebruik je? (Apple, Windows, Android,…) 

    -    De snelheid van je internetverbinding. (Deze kan je hier testen: http://beta.speedtest.net/nl

    -    De internet browser die je gebruikt. (Firefox, Chrome, Safari,…) 

  • Kan ik films bekijken op mijn tablet of mobiele telefoon? 

    Absoluut! Dalton.be heeft een responsive design en je kan naast op je computer of laptop films bekijken op je iPad, Android Tablet, iPhone en Android telefoon. Let op: films op een mobiel apparaat bekijken vraagt een snelle internet verbinding. Kijk best films via een WiFi verbinding waar kan. 


    We raden Chrome aan als browser op je Android tablet of gsm.